2014. november 28., péntek

Olvasni, vagy nem olvasni...



A múlt héten több elgondolkodtató eset történt.
Egyik ismerősöm mesélte hogy a középsős kislánya már azt tanulja az óvodában, több-kevesebb. Ő nagyon örült hogy a kislány hibátlanul megoldotta.
A másik ismerősöm egy videót osztott meg. Kislánya most kezdte az első osztályt, már olvas.
Erre én annyit reagáltam, egyik szemem sír, a másik nevet.
Nevet, mert örülök minden kisgyerek/gyerek sikerének, de…
Az iskolák elvárják hogy az elsős kicsik, már Karácsonyra megtanuljanak olvasni.
Miért kell?
Ez az én gyerkőcömnél is így volt, akkor sem értettem. Bocsánat, lehet hogy én vagyok a tudatlan.
Miért kell terhelni a piciket már oviban?
No és az elsősök? Még csak most léptek ki az ovi kapuján, de már belekerültek a mókuskerékbe.
Én sok V.T. írást olvasok, egyetértek vele. Mindig ha kézhez kapom a heti újságomat, biztos hogy az első amit elolvasok az ő írása.
Szerintem nem kellene nyüstölni, hajtani a gyerekeket. Valaki vagy szeret olvasni, vagy nem, ne vegyük el még idő előtt a kedvüket tőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése